Говорим за творчеството й така често, че тя едва ли се нуждае от представяне. Не можем да я наречем и „гост“, защото е винаги добре дошла на „Книжни Криле“ и тук се чувства съвсем като у дома си. Приказките и приключенията, които излизат изпод перото й са сред любимите четива на екипа ни. Чуруликаме си с Весела Фламбурари!vesela-1prikazchici

За мен книгите са забавление, радост, размисъл и отново забавление. Просто живот.

 

Първата книга, която си спомням че прочетох сама… нямам никаква представа, коя беше. Нямам спомен кога съм започнала да чета. Трябва да съм била много, много малка. Въпреки това обаче у дома всички обичахме много да си четем и един на друг. И все още обичаме всъщност.

vesela-2prikazchici

Като малка най-много обичах да чета всичко. Всичко до което се докопам от огромната библиотека вкъщи и още градската, читалищната, училищната и областната библиотеки. Разбира се, не дочитах всичко, защото имаше и книги, които ми ставаха скучни. Никой никога не ми е казвал какво да чета, как да чета или кога да чета. Четенето си беше нещо напълно естествено. И още продължава да е нещо напълно естествено.

 

Разбрах, че искам да пиша, когато бях около седем и измислих първата си цяла история. Тя бе за нашата банда с фишеците и „вражеската“ банда с фунийките от съседната улица. Реших да разкажа историята на „враговете“, че да разберат какви са слабаци. От това спечелих само едно яко опердашване. Така разбрах, че да си приказник си крие и рисковете.

vesela-za-theatar

Най-много ме привличат герои и истории, които са си съвсем истински. Всичките ми герои идват при мен, както се ходи на лекар или шивач. Разказват ми своята история и после аз я записвам. И ако някой ви каже, че това е невъзможно защото в моите истории има магии, то отговорете му най-възпитано, че човеците винаги виждат само това, което искат да видят.

 

Най-голямата разлика между децата от моето и сегашното поколение е… Мдааа… Няма такава! Животът винаги си се развива и навива като кълбо прежда. Технологиите вървят нанякъде ужасно бързо и това ни кара да си мислим, че кълбото на живота наистина се стели само отпреде ни и че никога не се връща назад. Може да сме повече информирани, може да сме по-малко съцерцателни… Но винаги ще има деца и хора от всички видове и породи! Кълбото ще се навие отново и такааа…

vf

Най-голямото предизвикателство за един автор на детски книги е да е истински детски писател. Тоест, да пише така, че да е интересен на децата, а не да пише по детски, но за да бъде интересен за умиляващите се възрастни. Не пречи и възрастните да харесват книгите за деца, но много пречи когато, ние възрастните, си вярваме, че децата харесват книги, които са детски само за нечувствителния ни възрастен поглед, а всъщност изобщо не са…

One thought on “„Книжни Криле“ си чуруликат с… Весела Фламбурари!

Вашият коментар

