Преди седмица ви представихме романа „Вселенските Повелители: Щурмът на рептилите“ (изд. „MBG Books“). Днес ще ви запознаем отблизо и с таланта зад написването на книгата – Джейн Колдфайър.


Здравей! Като за начало, нека те представим на читателите. Разкажи ни коя е всъщност Джейн Колдфайър?

Здравейте! На 33 години съм и работя в сферата на дизайна. От малка обичам да чета, пиша и най-вече да рисувам – това, което ме впечатлява в природата или е вдъхновено от света на въображението ми. Имам детски разкази, комикси и една любителска книга-игра във фентъзи жанра, който много обичам. Живея в София, имам семейство с две малки дечица и куче от породата чихуахуа, което подозирам в дегизирана котка. Харесвам приключенията, екстремните спортове и топлите вечери в компанията на приятели.

 15128881_365507533792268_2824136632462951265_o

Всеки писател е започнал като читател. Кои са любимите ти автори и заглавия? И кои от тях смяташ, че са ти оказали най-голямо влияние?

Почти всичко в жанра на фентъзи, фантастиката и класическите приключенски романи. Между тях любими са ми творбите на Толкин, Азимов, Зелазни, Беляев и недостижимия Пратчет. Съответно „Властелинът на пръстените“, „Хрониките на Амбър“, „Краят на вечността“ и всичко от Света на диска. Относно влиянието, може би е комплексно – прекрасните книги наравно с прекрасните и динамични сюжети на филмите и игрите, с които съм имала радостта да отрасна.

 

А защо избра да пишеш под псевдоним и от къде всъщност дойде името „Джейн Колдфайър”?

Много влиятелни български автори са писали под псевдоним – Елин Пелин, Ран Босилек, Дора Габе, Елисавета Багряна и др. Лично на мен, като отраснала в информационната и компютърна ера, ми се стори за по-интересно да се представя пред публичността с „никнейм“ или т.нар. „аватар“, които често се срещат из интернет форумите. Защо избрах именно този? Просто ми хареса звученето и значението на името “Jane” (дар от Бога). От друга страна, Cold-Fire изразява вечната и противоречива природа на огъня и студа, метафорично представени в книгите ми като „естествената“ борба между драконовидния вид на рептилите и човешката раса.

 203865_b

Работиш, гледаш семейство… Кога изобщо ти остава време за писане?

Хах, липсата на време в нашето динамично съвремие сякаш се е превърнала в по-глобален проблем от всичко останало. Повечето от нас са принудени да съчетават нещата. Вечер след работа, в службата по време на обедната почивка, събота и неделя между домашните задължения. Писането е бавно, но поне за да мечтае човек, не му е необходимо „специално“ обкръжение 🙂

 

Разкажи ни сега от къде дойде вдъхновението за „Вселенските повелители”?

Много труден въпрос. И аз самата не зная. Сюжетът на „Щурмът на Рептилите“ не е почерпен от нищо, което съм чела, гледала или преживявала досега. Да, често съм гледала вечер звездите и съм мечтала да пътувам сред тях, да ги изследвам и опознавам. Но да пиша фантастика? Не, по-скоро фентъзи или нещо в модернистичното общество. Проблясваха ми обаче фрагменти от разказа и реших да си ги нахвърля на няколко странички, ей така, за да не ги забравя. Та тези няколко странички станаха на повече от хиляда… Историята сякаш сама изплува и възпламени въображението ми. След това беше лесно да я изразя с думи и цветове, в синхрон с природните ми таланти.

15271854_372641599745528_8958448167320999668_o

Ако трябва да избереш страна в галактическия конфликт, за който ни разказваш, към кого би се присъединила?

Макар че арагкската цивилизация ми допада повече като ценности и морал, аз съм човек и ще остана завинаги вярна на човешкото общество. Давам и до края на живота си ще давам всичко от себе си, за да го обогатя по какъвто и да е начин. В сагата умишлено конфронтирам или по-скоро съпоставям няколко различни обществени мирогледи. Целта ми е да изтъкна техните положителни и отрицателни страни по начин, чрез който всеки читател сам да си извлече поуки, насърчения и поле за последващи разсъждения. Но всички те са равнопоставени една спрямо друга и си имат „логично основание“, според както биха се изразили арагксите в книгите ми.

 

До кой от главните герои се чувстваш най-близка? Има ли някой сред тях, който е твоето алтер-его във вселената на Рептилите?

Всички си ги обичам. Всеки един от тях е част от мен и рефлектира в някаква степен на вътрешната ми същност. Като жена, разбира се, вероятно най-близка съм до Ирейн, но в разсъжденията и начина си на мислене повече се доближавам до Регкс или Баркс.

 щурмът-на-рептилите-картинка-01

Книгата е на пазара сравнително от скоро, но имаш ли вече отзиви от читатели? Как се приема твоя дебют?

Всички, които досега са я прочели (до края), се изказват само с положителни отзиви. Търсят я хора от цяла България, дори от Англия и Русия. За моя голяма изненада, много се харесват и илюстрациите й. Първоначално ме съветваха да не я издавам с тях, тъй като могат да компрометират по някакъв начин сюжета или да го принизят пред читателите. Но сега, съдейки по отзивите от отпечатания плакат и страницата й във Фейсбук, съм горещо насърчена да продължа да творя в същия стил 🙂

 

Ако един ден книгата се превърне във филм, кого виждаш в главните роли? 🙂

По-скоро си я представям като анимирана екранизация тип „Final Fantasy“ или стандартните анимета. Разнообразето на расите и фантастичните светове, ефектите и дълбочината на самата вселена в книгите ми са твърде комплексни, за да се представят от реални актьори.

 15230570_369268673416154_29582141383415895_n

Вселенските повелители е запланувана като поредица. Колко книги предвиждаш за в бъдеще?

Имах голямо желание да вместя историята в три книги, като стандартните саги. Сега обаче, след като завърших третата, не виждам как ще стане в по-малко от пет. До края на годината се надявам да съм готова и с четвъртата, след която да започна последната – епичната кулминация и може би най-интересната част.

 

А можеш ли да ни кажеш какво предстои да се случи по-нататък? И разбира се – кога можем да очакваме втората книга?

Във втората книга, която планирам за края на тази или началото на следващата година, завършвам арка с рептилите. На вълнуващия финал сблъсквам интересите на всички досегашни герои, въвеждам нови и разширявам конфликтната равнина. Предстои разгръщането на още една, много по-близка до човечеството ни раса – тази на търговско-ориентираните ведригси. Подобно на арагксите, те също са студенокръвни, претендират за вселенската власт и ще се борят за влияние над човешкото общество. По-нататък… Пътуване във времето и пространството, разгадаване на древни мистерии, сблъсък на цивилизации от различни измерения и епохи, още много приключения и интриги, и разбира се – хумор в умерени дози 🙂

 

Благодарим ти много, че успя да отделиш време за това интервю! Пожелаваме много успех и нови читатели на теб и на Вселенските повелители!

15288635_370906576585697_3367495165198476084_o

Вашият коментар

