Днес ни гостува Диляна Крусева – автор на „Дондарион Мрачния и Тъмната гора” и „Принц Храбър и Небесното кралство” от поредицата „Малките магьосници от О-III” на издастелство „Слово”!

 

dilyana-kruseva
Диляна Крусева, снимка – http://www.DetskiKnigi.com

 

Най-голяма радост в живота ми носи…

Много обичам да пътешествам с приятелите си и да виждам нови неща. Удоволствие ми носи и кулинарията. Обожавам да готвя, особено сладкиши.

 

За мен книгите са…

За мен книгите са увлекателните светове и герои, с които израснах.

 

Първата книга, която си спомням че прочетох сама беше…

Не си спомням първата книга, която съм прочела, но помня първата книга, която прочетох с огромно удоволствие като дете – „Хобит. Билбо Бегинс, или дотам и обратно“ от Джон Толкин.

malkite-magyosnitsi-ot-o-iii-dondarion-mrachniya-i-tamnata-gora

Като малка най-много обичах да чета…

Като дете и после като тийнейджър много обичах да чета фентъзи литература. Затова и сега пиша в този жанр.

 

Разбрах, че искам да пиша, когато…

През студентските си години преминах през творчески период, но той бързо премина. По-късно в работата ми като редактор съвсем случайно се наложи да напиша няколко страници от една детска книжка. Тогава разбрах, че ми доставя огромно удоволствие да пиша за деца.

 

Най-много ме привличат герои и истории…

Най-много ме привличат героите трикстери – хитреците, пакостливците, немирниците, тези, които със съобразителност и много чар се справят във всяка ситуация. Може би защото аз съм точната им противоположност и не се справям с импровизациите. Обичам динамични истории със загадки и много хумор.

malkite-magyosnitsi-ot-0-iii-proizshestvie-vtoro-prints-hrabar-i-nebesnoto-kralstvo

Най-голямото предизвикателство за един автор е…

Най-голямото предизвикателство за мен е да се поддържа интереса на читателя още в началото и да не се пуска до последната страница.

 

Най-голямата разлика между децата от моето и сегашното поколение е…

Може би съм от малкото, които мислят, че няма съществена разлика. За децата най-важното е да се забавляват. Разликата е, че сега се забавляват с по-модерни играчки.

 

Най-голямата ми мечта за бъдещето е…

Много се надявам тази година да излезе новата ми книга и последната част от трилогията „Малките магьосници от О-III“ – „Първия магьосник и Великата пустош“. После ще си търся нови мечти.

 

Вашият коментар

